Pagini

joi, 16 mai 2013

Exista posibilitatea de a face bani pe Facebook?

Ca ne place sau nu ne place, totusi  Facebook (eu prefer Google +, chiar nu am cont de Facebook),  este cea mai mare retea sociala pe web, se apropie de un miliard
de utilizatori pe Facebook.
Plecand de la faptul ca sunt  845 de milioane de utilizatori activi pe  Facebook, companiile de toate tipurile nu puteau scapa posibilitatea de a face reclama pe aceasta retea de socializare, Facebook. Am putea spune ca Facebook se aseamana cu cel mai mare retailer din lume si cred  ca, inca, nu exista nici un alt canal de marketing online, care poate oferii atatia utilizatori.





Inainte de ori ce, este important sa stim si sa intelegem ca Facebook nu este un canal clasic de comert online si, din acest motiv, nu putem folosi Facebook ca pe un instrument traditional de internet marketing.
Cei care si-au facut conturi pe Facebook, au considerat aceasta retea sociala ca pe o insula, fara anunturi publicitare (care irita puternic), unde-si pot impartasii unul altuia, povestile lor, intamplarile cotidiene, prin actualizari, imagini si clipuri video. Ei nu vor sa cumpere nimic. Nici sperante, nici fericire!
Atentie mare cand vrei sa vinzi, pe Facebook chiar este obligatoriu sa ai talent in manipulare, fiindca trebuie sa manipulezi cu mare grija, fara pic de agresivitate pentru a reusi sa-l aduci in fata produselor sau serviciilor tale. Iar aceste produse sau servicii sa fie de
calitate si mai ales, sa fie exact ca in reclama, poate chiar mai bun. Strategia de a atrage "like-uri" pentru pagina ta, trebuie sa fie clara si sa se bazeze pe calitatea si nu cantitatea vizitatorilor. Trebuie sa aloci timp suficient atat pentru a dezvolta relatii cu utilizatorii Facebook-ului cat si pentru a scrie continut captivant.
Pentru a reusi o campanie comerciala de succes pe Facebook, propun 3 pasi:

Pasul 1. Interactionati cu vizitatorii atrasi de pagina dvs.
Am ajuns la concluzia ca optiunea Apps de la Facebook este o modalitate foarte buna pentru a face cunoscuta afacerea noastra, este si cea mai uzitata pe Facebook ca si instrument de Internet Marketing. Adauga o aplicatie puternica si impactul asupra ROI va fi pe masura.  
Facebook App Directory este un loc bun pentru a incepe campania ta publicitara.
O singura conditie trebuie indeplinita - NU PLICTISI PE CEI DIN PREAJMA TA!
 Exista mii de aplicatii uimitoare  pe Facebook si care trebuie vizitate, incearca sa relationezi cu cei care le-au postat, cum de altfel incearca sa vorbesti cu alti proprietari de afaceri despre cat de benefice sunt aplicatiile Apps Facebook sicat de eficace.

Pasul 2.  Creeaza continut de calitate si angajant
Exista o anumita formula, numita EdgeRank, defapt este o insumare a unor caracteristici sau indici:
  • u= scor intre utilizatorul care vizualizeaza continutul si creatorul acelui continut;
  • w= greutatea acestui continut (originalitate, comentarii, tagul, etc)
  • d= factor de degradare in timp,in functie de cat de mult timp in urma a fost creeat continutul
    formula, numita EdgeRank

    Putem spune ca:
    • afinitata inseamna de cate ori utilizatorul interactioneaza cu o anumita pagina,
    • greutatea inseamna cate comentarii sau "like-uri" a primit postarea respectiva,
    • se degradeaza in timp, adica cat de recent a fost facuta postarea sau update-ul
    Aceasta formula folosita de Facebook permite aranjarea in partea de sus a fluxului de stiri. Optimizarea alimentarii cu stiri pe Facebook a permis aparitia unui nou tip de SEO.
    Daca ne place sau am comentat actualizarile de pe o anumita pagina pe Facebook cu atat de sus urca pagina respectiva in feed-ul de stiri.
    In multe privinte, acest lucru se aseamana cu link building-ul din SEO clasic.
    Cand postati pe Facebook trebuie sa tineti seama de formula de mai sus (de acele caracteristici) si inainte de a da clik pe butonul "Share", recititi ceea ce ati scris si daca considerati ca respecta acele conditii, este Ok.
    Daca sunteti incepator pe Facebook si aveti vizitatori putini, publicitatea pe Facebook este un instrument efiicient de a va face cunoscut pe Facebook.
     

    Pasul 3. Masurarea performantei
    Facebook Insights ofera informatii valoroase despre pagina ta pe Facebook
    Pentru a incepe sa utilizezi Insights for Websites,click pe www.facebook.com/insights.
    Contul tau ar trebui sa fie updatat automat cu noile caracteristici. Daca nu iti poti vedea domeniul, atunci poti sa soliciti Insights pentru domeniul tau prin adaugarea unui meta tag pe homepage-ul tau. 
    Pentru a genera meta tag-ul, click pe http://www.facebook.com/insights,
    click pe “Insights for your Domain” si alege sa dai acces unui user, unui admin de Pagina, sau de Aplicatie.
    Pentru fiecare subdomeniu meta tag-ul trebuie generat separat. Pentru mai multe informatii despre cum sa activezi Insights pentru un domeniu, viziteaza http://developers.facebook.com/docs/insights/
    In cele de urma, ceea ce trebuie sa ne intereseze este sa facem conexiuni sociale cu publicul tinta, sa ne imprietenim cat de posibil se poate. Multi propietari de afaceri online cred ca publicul lor tinta pe Facebook sunt oameni fara chip, nume, amintiri, trairi, etc. Acest lucru este cu desavarsire gresit. Fiindca pe Facebook relatiile umane sunt la rang de cinste.

    Niciun comentariu:

    Trimiteți un comentariu